Liverpoolblog 5Het is alweer even geleden, maar afgelopen zomer ging ik met mijn vriend naar Liverpool en dat kan ik iedereen aanraden! Mijn vriend is al jaren groot fan van Liverpool FC en wilde graag eens een voetbalwedstrijd meemaken. En ik ben sowieso al jaren verliefd op the UK dus vandaar dat we er snel uit waren wat onze vakantiebestemming zou worden!

Het betekende wel dat ik voor het eerst zou gaan vliegen. Jup, ik had nog nooit gevlogen. Niet om een specifieke reden, het was er gewoon nog nooit van gekomen. Ik vond het van te voren heel erg eng maar gelukkig viel het erg mee en vond ik het zelfs leuk.

Liverpoolblog

Eenmaal aangekomen in Liverpool hebben we een uber gepakt naar ons hotel, dat middenin het centrum bleek te liggen. Onze taxi chauffeur vertelde ons alvast wat de hotspots waren en omdat we te vroeg waren om direct in te checken, zijn we direct maar begonnen met het bekijken van een aantal must-sees in Liverpool. Het was gelukkig supermooi weer, dus we zijn lekker door de stad gaan lopen richting de grootste bakstenen kathedraal van Liverpool. Deze was echt prachtig, maar wel een beetje commercieel van binnen. Er was gewoon een restaurant en een uitgebreide gift shop. Ik snap het wel, maar vond het wel een beetje afbreuk doen aan de kerk. Voor 4 pond kon je de kathedraal beklimmen en dat gaf een prachtig uitzicht over de stad, wat je bovenaan dit artikel kunt zien.

Liverpoolblog 3

De volgende dag bezochten we de prachtige bibliotheek van Liverpool. Het eerste gedeelte is heel modern, maar dan ga je door een klein deurtje en sta je ineens in een koepel die je een paar honderd jaar terug in de tijd brengt.
Ook gingen we naar het British Music Museum, een museum volledig gericht op alle muziek uit het Verenigd Koninkrijk vanaf de jaren ’50 tot nu. Aan het einde van het museum kon je ook zelf instrumenten bespelen, heel erg leuk haha.

Liverpoolblog 7

Liverpoolblog 8

Zaterdag was de dag waar mijn vriend het meest naar uit keek: de wedstrijd! Liverpool FC voetbalde tegen Crystal Palace, de laatste club toen nog onder leiding van Frank de Boer. We waren al vroeg bij het stadion zodat we rustig konden rondlopen en daarna de pub in konden. Daar bleken al veel fans aan het bier te zitten en was het reuze gezellig. De wedstrijd was een toffe ervaring, het stadion is gigantisch groot en de sfeer was goed. Liverpool won ook nog eens met 1-0 dus de dag kon niet meer stuk!

Liverpoolblog 9

Zondag hebben we – een beetje laat, maargoed – nog een stadiontour gedaan. Ondanks dat we al een wedstrijd hadden meegemaakt was het alsnog heel interessant om achter de schermen te kijken bij zo’n grote club. De rondleiding werd ook gegeven door echte Liverpool fans, dat maakte het extra leuk. En we mochten zelfs op het veld!

Liverpoolblog 11

Maandag gingen we een dagje naar Manchester. Het weer was slecht en de stad was wel oke, maar een hele andere sfeer dan Liverpool. We hebben de kathedraal bekeken en zijn naar het voetbalmuseum geweest. Dit was wel leuk, maar ik was zo langzamerhand wel een beetje klaar met al dat voetbal haha.

Dinsdag was onze laatste dag, we hebben nog wat rondgelopen in de stad en het Liverpool Museum bezocht. Eigenlijk hadden we dat aan het begin van de week moeten doen, maar omdat het weer elke dag mooier was dan voorspeld, vonden we het zonde om de halve dag in het museum door te brengen. Het museum was erg leuk maar wel heel erg groot. Omdat het toch gratis was hebben we daarom alleen de leukste gedeeltes bezocht haha.

Liverpoolblog 12

En hierna moesten we alweer terug naar het vliegveld om terug te vliegen naar Nederland! Ik vond Liverpool echt ontzettend leuk en alle mensen waren zo vriendelijk en oprecht. Ook was de stad veel mooier dan ik had gedacht. Alle gebouwen en kathedralen zijn prachtig en we hebben nog niet eens alles bezocht. Ik kan het absoluut aanraden om de stad te bezoeken, ook omdat het veel goedkoper is dan bijvoorbeeld Londen of Edinburgh. Vooral bij het eten en drinken merk je dit verschil heel erg. We gaan zeker nog eens terug!

Alle foto's zijn gemaakt door mijn vriend!

Ben jij al eens in Liverpool geweest?